Home News & Events
‘‘ঈদ স্পেশাল সার্ভিস’’ Eid Special Service

বিআরটিসি’র বাসে ‘‘ঈদ স্পেশাল সার্ভিস’’ সংক্রান্ত বিজ্ঞপ্তি (ঈদুল ফিতর/১৫)

আসন্ন পবিত্র ঈদুল-ফিতর ২০১৫ উপলক্ষ্যে ঘরমুখী যাত্রী সাধারণের যাতায়াতের সুবিধার্থে ঢাকা থেকে বিভিন্ন জেলায় ৫০০টি বাস এবং ঢাকার বাহিরে জেলা হতে ৪০০টি বাস দ্বারা আগামী ১৪/০৭/২০১৫ তারিখ হতে ২০/০৭/২০১৫ তারিখ পর্যন্ত বিআরটিসির বাসে ঈদ স্পেশাল সার্ভিস পরিচালনা করা হবে। ঢাকাস্থ মতিঝিল, জোয়ারসাহার, কল্যানপুর, গাবতলী, মোহাম্মদপুর, মিরপুর দ্বিতল বাস ডিপো ও গাজীপুর বাস ডিপোর অভ্যন্তরে টিকেট কাউন্টার হতে  এবং নারায়নগঞ্জ বাস ডিপোর অগ্রিম টিকেট ঢাকার ফুলবাড়ীয়াস্থ সিবিএস-২ হতে আগামী ১০/০৭/২০১৫ তারিখ অগ্রিম টিকেট সংগ্রহ করা যাবে। এছাড়া ঈদের আগের দিন সায়েদাবাদ, মহাখালী ও গাবতলী ডিপো হতে যাত্রী সাধারনের চলাচলের সুবিধার্থে মোট ৫৫টি বিআরটিসির বাস ষ্টান্ডবাই থাকবে।   নিম্নে ডিপো ভিত্তিক রুটের বিস্তারিত বিবরণ উল্লেখ করা হলো।

১। মতিঝিল ডিপোঢাকা থেকে বগুড়া, রংপুর, দিনাজপুর, কুটিচৌমোহনী, বি.বাড়িয়া, নেত্রকোনা, কিশোরগঞ্জ, নালিতাবাড়ী, টুংগীপাড়া, খুলনা, বেনাপোল, পিরোজপুর, টাংগাই, জামালপুর। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ মতিঝিল বাস ডিপো ও সিবিএস-২, ফোনঃ ৯৩৩৩৮০৩, মোবাইলঃ ০১৭১২২৮১১২১।

২। গাজীপুর ডিপো ঢাকা থেকে রংপুর, ঠাকুরগাঁও, দিনাজপুর, বগুড়া, ময়মনসিংহ, শেরপুর, জামালপুর, নেত্রকোনা, কিশোরগঞ্জ। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ গাজীপুর বাস ডিপোঃ মোবাইলঃ ০১৭১৭-৪৩৮৬৪৪।

৩। জোয়ারসাহারা ডিপো ঢাকা থেকে নওগাঁ, রংপুর, দিনাজপুর, বগুড়া, ময়মনসিংহ, টাংগাইল, নেত্রকোনা। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ জোয়ারসাহারা ডিপো, ফোনঃ ৮৯১১৭৭৮, মোবাইলঃ ০১৭১৪২৯৩৯২০।

৪। উথলী বাস ডিপো ঢাকা থেকে দিনাজপুর, রংপুর, নওগাঁ, কুষ্টিয়া। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ গাবতলী/টেকনিক্যাল/ কল্যানপুর, মোবাইলঃ ০১৭১১-৪৩৫২১৩।

৫। নারায়ণগঞ্জ ডিপো ঢাকা থেকে রংপুর, বাজিতপুর, মাওয়া, নরসিংদী। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ সিবিএস-২ (ফুলবাড়িয়া), ফোনঃ ৭৬৪৬৯১৫ মোবাইলঃ ০১৭১২১৮৭৭৯০।

৬। দ্বিতল বাস ডিপো ঢাকা থেকে রংপুর, নওগাঁ, মেহেরপুর, ভৈরব, ময়মানসিংহ, আরিচা। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ দ্বিতল বাস ডিপো/মহাখালী, ফোনঃ ৯০০২৩৯৫, মোবাইলঃ ০১৭১১-৫৭৮৭৪৪।

৭। কল্যাণপুর ডিপো ঢাকা থেকে রংপুর, দিনাজপুর, নওগাঁ, গাইবান্ধা, কুড়িগ্রাম, নাটোর, রাজশাহী, ময়মনসিংহ, জামালপুর, মধুপুর, পাটুরিয়া। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ কল্যাণপুর ডিপো/সিবিএস-২, ফোনঃ ৯০০২৫৩১, মোবাইলঃ ০১৮১৮৪৮৫৩৮৮।

৮। মোহাম্মদপুর ডিপো ঢাকা থেকে রংপুর, কুষ্টিয়া, গাইবান্ধা। টিকিট প্রাপ্তির স্থানঃ মোহাম্মদপুর ডিপো, মোবাইলঃ ০১৭৩৪০৫৩৯৯১।

ছাড়াও প্রধান কার্যালয়ের একটি হেল্প ডেক্স থাকবে। ফোনঃ ৯৫৬৪৩৬১, মোবাইলঃ ০১৮১৮২০২১৮৬। যে কোন তথ্য জানার বিষয়ে যাত্রী সাধারণকে যোগাযোগ করার জন্য অনুরোধ করা হলো।

-স্বাক্ষরিত

ডেপুটি জেনারেল ম্যানেজার (অপাঃ)

 

বিআরটিসি


 

 

 

 

BRTC Success History

 

BRTC has completed successfully the procurement of 275 Single Decker CNG buses under Nordiac Development Fund which has been running in the different routes of Dhaka city for ensuring pollution free Dhaka city. BRTC has also procured another 255 AC/Non AC CNG Single Decker buses under EDCF (Korean) loan which is running in the different routes of Dhaka city and out of Dhaka .

"By June 2012, 290 double Decker, 100 AC single Decker and 50 articulated buses are likely to be introduced in BRTC fleet under Indian Dollar Credit Line which will ensure a comprehensive mass transportation system in traffic-congested Dhaka city and others parts of the country. Endeavor is in progress to establish bus depots in all districts and some geographically important Upazillas around the country along with training institutes." said Chairman, BRTC Major (Rtd.) M M Iqbal,cpp

At the directives of govt. BRTC revitalized the “Working Women Service” on last 13 May 2009 to facilitate the movement of the women from residence to workplace and back. Also 14 Single Decker buses have been employed from Mirpur-12 to Azimpur to facilitate the movement of school children to their schools and back to home.

 

15. Materialization of Election Manifesto of Present Govt

BRTC with its limited capacity, has tried its best to materialize the election Manifesto of present Govt within last 03 years.

a. Electronic Ticketing System as a part of Building Digital Bangladesh

BRTC has introduced electronic system in city service buses since 15 January 2009. This E-ticketing system will be spread gradually in other big cities. Very soon multi-purpose Smart Card will be introduced in city service buses. By the middle of January 2012, 100 Inside Device in 100 Buses in Mirpur-12-Motijheel and Abdullahpur-Motijheel routes with 20,000 IC Card financed by JICA will be incorporated.

b. Poverty Alleviation and Creating Job Opportunity

22 Officers, 873 Drivers and 284 Technicians Total= 1191 have been employed since 2009.

c. Mitigation of Unemployment problem

As a part of mitigating unemployment problem, the training institutes of BRTC are playing important role. 20,000 personnels have received/receiving training from 17 training institute in last 03 years.

d. Procurement of environment friendly CNG Buses from China and Korea as a

part of ensuring pollution free Dhaka City

BRTC has completed successfully the procurement of 275 Single Decker CNG buses under Nordiac Development Fund which has been running in the different routes of Dhaka city for ensuring pollution free Dhaka city. BRTC has also procured another 255 AC/Non AC CNG Single Decker buses under EDCF (Korean) loan which is running in the different routes of Dhaka city and out of Dhaka . By June 2012, 290 double Decker, 100 AC single Decker and 50 articulated buses are likely to be introduced in BRTC fleet under Indian Dollar Credit Line which will ensure a comprehensive mass transportation system in traffic-congested Dhaka city and others parts of the country. Endeavor is in progress to establish bus depots in all districts and some geographically important Upazillas around the country along with training institutes.

 

Future Action Plan (Next 2-3 Years)

Short Term Programme

2011-12

Procurement of 100 SD AC bus.

Procurement of 300 DD bus.

Procurement of 50 new Articulated Bus.

2012-13

Procurement of another 300 SD bus (both AC/Non AC)

Procurement of 300 trucks.

Long Term Programme

2013-2014

Up gradation & modernization of Tejgaon workshop.

Establishment of infrastructure of Motijheel and other big depots .

Establishment of modern Training Institute in Dhaka.

BRTC has formulated a comprehensive “Citizen Charter” & BRTC personnel are working hard to satisfy the esteemed passenger as per the citizen charter. Despite various manpower & monitory constraints, BRTC is toiling to uphold its image and make its positive contribution in providing better services to the nation.

 
Annual Performance Agreement (APA)

Government of the People’s Republic of Bangladesh

ANNUAL PERFORMANCE AGREEMENT (APA)

Between

Secretary, Road Transport and Highways Division

and

Chairman, Bangladesh Road Transport Corporation

2014 - 2015

Table of Contents

Preamble

Section 1: Agency’s Vision, Mission, Strategic Objectives and Functions

Section 2: Strategic Objectives, Priorities, Activities, Performance Indicators and Targets

Section 3: Trend values of the Performance Indicators

Section 4: Description of the Performance Indicators, Implementing Department/Agencies and Measurement Methodology


Preamble

The Annual Performance Agreement is made on …………………….

BETWEEN

The Chairman, Bangladesh Road Transport Corporation, representing the Bangladesh Road Transport Corporation

AND

The Secretary, Road Transport and Highways Division, representing the Minister for Ministry of Road Transport and Bridges, Government of the People’s Republic of Bangladesh.

The parties hereto agree as follows:


Section 1:

BRTC’s Vision, Mission, Strategic Objectives and Functions

1.1 Vision:

A safe and comfortable state owned transport system.

1.2 Mission:

To increase the fleet of BRTC with modern vehicles and develop human resource for achieving desired socio-economic development.

1.3 Strategic Objectives:

1. To operate road transport for both passengers and cargo in a safe, comfortable, reliable and efficient manner.

2. To repair and maintain of vehicles and to combat the air pollution.

3. To provide training facilities for creation of skill manpower in transport sector.

4. To introduce new routes.

5. To promote study tour and tourism.

6. To play strategic interventional role at the time of emergency.

1.4 Functions:

1. Procurement of new Double Decker, Articulated and Single Decker AC Buses;

2. Procurement of Cargo Vehicles, Delivery Trucks  and Refrigerated Trucks;

3. Introducing pollution free vehicles;

4. Train up the unemployed youth manpower through BRTC Training Institutes;

5. Extend passenger and cargo services on domestic and international routes.

Section 2

Strategic Objectives, Priorities, Activities, Performance Indicators and Targets

Column 1

Column 2

Column 3

Column 4

Column 5

Column 6

Strategic Objectives

Weight of Strategic

Objective

Activities

Performance Indicators (PI)

Unit

Weight of

PI

Target / Criteria Value

Excellent

Very

Good

Good

Fair

Poor

100%

90%

80%

70%

60%

BRTC Strategic Objectives

(1) Operation of passengers and cargo in a safe, comfortable, reliable and efficient manner

40.00

(1.1) Passenger services

(1.1.1) Passengers traveled

Number

(Lac)

30.00

366.0

353.50

343.0

332.50

322.0

(1.2) Cargo services

(1.2.1) Goods carried

Amount

(Metric ton in Lac)

10.00

280.0

270.0

260.0

250.0

240.0

(2) Repair and maintenance of vehicles and to combat the air pollution

30.00

(2.1)  Repair and maintenance of vehicles

(2.1.1) Non commercial vehicles repaired

Number

20.00

2600

 
বিআরটিসি'র বিভিন্ন কর্মকান্ডের ফোকাল পয়েন্ট

১। বিআরটিসি’র বিভিন্ন কর্মকান্ড সংক্রান্ত ফোকাল পয়েন্ট

কর্ণেল এ আর মোহাম্মদ পারভেজ মজুমদার

পরিচালক (কারিগরি)

২১, রাজউক এভিনিউ, ঢাকা-১০০০।

ফোন-৯৫৫৭৯৫২

ফ্যাক্স-৯৫৫৫৭৮৮

ই-মেইল- This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

২। তথ্য অধিকার আইনের বাস্তবায়ন সংক্রান্ত ফোকাল পয়েন্টঃ

মোঃ হান্নান মিয়া

জেনারেল ম্যানেজার (প্রশাঃ ও পার্সোঃ)

২১, রাজউক এভিনিউ, ঢাকা-১০০০।

ফোন-৯৫৫১৯৮৫

ফ্যাক্স-৯৫৫৫৭৮৮

ই-মেইল- This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

 

৩। শুদ্ধাচার বাস্তবায়নের ফোকাল পয়েন্টঃ

মোঃ হান্নান মিয়া

জেনারেল ম্যানেজার (প্রশাঃ ও পার্সোঃ)

২১, রাজউক এভিনিউ, ঢাকা-১০০০।

ফোন-৯৫৫১৯৮৫

ফ্যাক্স-৯৫৫৫৭৮৮

ই-মেইল- This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

৪। অভিযোগ গ্রহণ ও নিষ্পত্তিGrivance Redress System কর্মকান্ডের ফোকাল পয়েন্টঃ

মোঃ হান্নান মিয়া

জেনারেল ম্যানেজার (প্রশাঃ ও পার্সোঃ)

২১, রাজউক এভিনিউ, ঢাকা-১০০০।

ফোন-৯৫৫১৯৮৫

ফ্যাক্স-৯৫৫৫৭৮৮

ই-মেইল- This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it